Tuesday, September 06, 2016

kAhfi 003

[kuari pasir belakang mahallah bilal]
   Semenjak menyambung pelajaran di uia gombak, saya kekal dan selesa menetap di mahallah bilal. Dan kebetulan bilik saya benar-benar menghadap jalan ke Kg Sungai Pusu. Bertentangan dengan blok saya pula adalah sebuah kuari saya kira, atau mini kuari lebih tepat. Dua tahun sudah saya disini, saya melihat, mendengar, dan merasa sendiri segala apa yang mereka kerjakan. Bayangkan setiap hari jam 6.30 pagi jentera-jentera berat mereka telah mula beroperasi. Seharian membanting tulang, kira-kira jam 6 petang baru mereka berhenti. Pada saya inilah salah satu realiti kehidupan yang bakal ditempuh. Tatkala saya masih boleh lena menunggu kelas jam 11, mereka telah memerah keringat. hebat, memang hebat. Suka juga jika dapat saya kaitkan beginilah hendaknya hidup kita diatas dunia ini. Bekerja dan berusaha demi menuai kejayaannya di akhirat kelak.
kAhfi guys~ kemon2

No comments:

Post a Comment