Saturday, February 17, 2018

pertemuan

Beberapa hari yang lalu saya bertemu dengan seorang gadis. Matanya hijau kebiruan seakan-akan kacukan anak inggeris. Kulit putih gadis tersebut jelas terpancar di wajah yang berkerudung biru langit. Sedikit colekan blusher sudah menaikkan rona merah di pipi beliau. Indah.. Perlahan ia berjalan mendatangi saya yang sedang duduk di meja makan restoran Subway, Messa Mall.
Terasa debar dihati, benarkah gadis ini menyebut nama ku tadi?

Waktu terasa seakan-akan terhenti tatkala nama ku dilafaz sekali lagi,
"Encik Aizzat ?"

 Aku kaget. Sambil membetulkan letak tubuh dan mengalihkan pandangan ke wajahnya, aku menyahut dengan nada semesra mungkin. Meski ada kedengaran debar dan keliru.

"Ye saya.. dan awak ialah ? "

Gadis itu memberikan segaris senyuman nipis, sebelum membuka bicara.

"Anisa"





3 comments: