Monday, October 09, 2017

Umpire

   Assalamualaikum semua. sudah lama tidak kita bersua! hehe Jadi entry kali ini nak bercerita tentang pengalaman menjadi umpire ataupun di dalam bahasa melayu nya pengadil. Pada 8 Oktober yang lalu saya dan rakan, Ameer wafiq telah menggendong tugas selaku umpire bagi pertandingan bola tampar sempena karnival sukan mahallah safiyyah,uiam.

   Pada mulanya, kami agak ragu-ragu dan takut-takut kerana kedua kami tidak pernah terlibat secara langsung dalam dunia pengadilan sukan bola tampar. Namun, berbekalkan inspirasi Tony Stark yang mampu menguasai thermal nuclear astrophysics dalam masa satu malam. Kami tekad menerima tawaran secara sukarela.

kredit


   Alhamdulillah, berkat menonton anime Haikyu! sebanyak 63 episode di dalam 3 season berbeza, saya lebih yakin menjadi umpire kali ini. Terima kasih juga buat video-video hand signal di YouTube yang banyak membantu. Apapun, pengalaman kali ini mengajar saya bahawa tiada yang dapt menghalang kita jika kita berusaha. Dugaan sentiasa ada,tetapi yang penting cara kita berhadapan dengan dugaan-dugaan tersebut. Program kali ini juga membuatkan saya lebih bersemangat untuk mendalami sukan bola tampar! 

  Okay sekian entry kali ini, Assalamualaikum!

sesi bergambar bersama principal dan peserta karnival sukan safiyyah

Bersama sahabat kami, merangkap MRC Safiyyah, Ayuulan

Umpire volleyball

No comments:

Post a Comment