Thursday, January 19, 2017

Kahfi 005

A stepper motor is a motor controlled by a series of electromagnetic coils. The motor rotates each time it received a digital pulse...
motor..electric..motor..pink..
fikiran khalid yang sedang merangka ayat menjelaskan operasi stepper motor terganggu selepas perkataan motor berulang kali dilafaznya..

jam telah menunjukkan pukul 11.45 minit malam. malam itu cuaca agak sejuk ditemani hujan renyai yang turun tanda rahmat tuhan pada makluk ciptaannya. Usai 2 jam berkampung di library demi menyiapkan assignmentnya, Khlaid menapak ingin pulang ke kolej kediaman. Dalam kesamaran malam dan percikan hujan renyai, dua susuk tubuh kelihatan sedang bergelut untuk menghidupkan motor mereka. Dari jauh telah sedari seperti ada yang tidak kena dengan dua orang manusia tersebut.

"kenapa ni sis?" soal Khalid dengan nada nadang bercampur ingin tahu.

kedua-dua orang sister itu seakan-akan telah menantikan khalid untuk bertanya. Tak dilafazkan namun boleh dibaca dari gerak tubuh dan reaksi mereka.

"ni motor ni takleh nak start, brother tolong tengokkan boleh? penat dah kitorang try nak start tapi tak hidup jugak!"
jawab salah seorang dari mereka. senafas. nampak sangat dah gelabah, cuak apa semua.. gelak.

"Oh yeke,jap ehh.." berbekalkan ilmu skill automotof yang dipelajari dan disokong kukuh rasa hensem menolong sisters, Khalid cuba menghidupkan motor tersebut. bebagai cara dicubanya. tetapi gagal.

allah, awat tak hidup ni..getus hati kecil Khalid.
hampir 10 kali dah ditujalnya kick starter Demak X90 pink itu.

"erm, apa kata sister pinjam aje motor saya dulu, esok pulang balik? sebab dah lewat malam ni. Takpa motor tinggal sini je, esok datang la check balik.." ujar Khalid selepas buntu.

"Eh takpelah, nanti brother nak balik macam mana..takpelah kitorang jalan je."

Khalid merenung semula kunci motornya yang telah dikeluarkan dari poket. " betul taknak ni? kang menyesal.. takpa saya balik naik motor member"

Kedua-dua orang sister itu berpandangan sebelum berbisik-bisik. Entah apa yang dibisikkannya Khal pun tak tahu.

"Okaylah brother, kitorang pinjam dulu eh, sorry sangat susahkan"

selepas mengunci motor mereka dan ditunjukkan khalid arah motorsikalnya diletakkan, kedua-dua sisters itu beredar. Sebelum itu mereka telah bertukar nombor, untuk memudahkan urusan memulangkan motor Khalid esok.

"nama apa?" soal Khalid.

lama gadis itu terdiam sebelum laju dia membalas,
"Kahfi !" seraya senyum plastik.

Mana datang nama kahfi tetiba sister ni? biar betul nama dia Kahfi? Khalid kaget namun tidak diekspresikan di wajahnya,hanya di hati.

Dan malam itu Khalid menapak pulang ke kolej kediaman. Motor member? member mana la kau goreng tadi Khals~

kAhFi guys~
kemon3

No comments:

Post a Comment